Durszlak.pl

czwartek, 21 października 2010

Sałatka W. "A'la Gyros"

Zainspirowana konwersacją z moją W. która również duka od paru miesięcy, postanowiłam zrobić sałatkę z Jej przepisu, z lekką modyfikacją.

Ilości podaję na mniejszą miskę:
  • 2 płaty z kurczaka 
  • przyprawa gyros
Płaty kroimy w kosteczkę, marynujemy w przyprawie gyros, najlepiej zostawić na noc w lodówce.

  • Ogórek (kroimy w kosteczkę)
  • Korniszon (kroimy w kosteczkę)
  • pomidor szt. 1 (kroimy w kosteczkę)
  • 2 ugotowane na twardo jaja (pokrojone w kosteczkę)
  • 1 papryka czerwona (pokrojona w kosteczkę)
  • kapusta najlepiej pekińska, ja z braku dodałam jakąś inną :P 
Wszystkie składniki pokrojone, kapusta poszatkowana, ilości wg upodobań, ja podaję względne.

Robimy sos:
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • 3 łyżki serka homo
  • czosnek
  • koperek
  • sól
  • pieprz
Mieszamy wszystko, walory smakowe zależne od upodobań, ja uwielbiam baaaardzo czosnkowe, więc dodałam 3 ząbki.

I teraz smażymy mięsko. Układamy w misce wszystkie warzywa warstwami, polewamy sosem. Ja zrobiłam parę warstw warzywnych podzielonych sosem, a na końcu posadziłam mięsko z jajeczkiem i ciapnęłam resztką sosu. Sałatka PYSZNA :)
Dziękuję W. za inspirację.

1 komentarz: